Dacian Cioloş l-a demis pe şeful ANAF

11 Feb 2016 | scris de Veronica Micu
Dacian Cioloş l-a demis pe şeful ANAF

UPDATE 15:20 - Dacian Cioloș l-a demis pe șeful ANAF, Gelu Diaconu. Decizia premierului urmează să fie publicată în Monitorul Oficial şi vine în contextul în care Diaconu este urmărit penal pentru abuz în serviciu și favorizarea făptuitorului în dosarul deputaţilor Mădălin Voicu și Nicolae Păun, privind fraude cu fonduri europene.

........................................

După ce DNA a dispus, ieri, efectuarea urmăririi penale față de şeful ANAF, Gelu Ștefan Diaconu, în dosarul în care sunt anchetați deputații Mădălin Voicu și Nicolae Păun, premierul Dacian Cioloş a afirmat i-a sugerat lui Diaconu să demisioneze, spunând că va rezolva astăzi problema de la conducerea instituţiei.

"O să se clarifice astăzi. Am avut o discuție cu dânsul și o să se rezolve astăzi. Mi-a explicat motivele pentru care dânsul consideră că nu este vinovat, dar, date fiind acuzele, a înțeles și dânsul că pentru ANAF e mai bine", a declarat Cioloș, la sediul Ministerului Economiei.

Întrebat dacă acesta își va da demisia, Cioloș a replicat: "O să rezolvăm astăzi".

Procurorii DNA au dispus, miercuri, efectuarea urmăririi penale față de mai multe persoane, printre care președintele și vicepreședintele ANAF, Gelu Ștefan Diaconu și Mihai Gogancea-Vătășoiu, în dosarul în care sunt anchetați deputații Mădălin Voicu și Nicolae Păun.

Cei doi sunt cercetați pentru favorizarea făptuitorului și abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul, potrivit unui comunicat al DNA. În același dosar sunt urmărite penal pentru fapte de corupție alte opt persoane.

În această dimineaţă, Gelu Diaconu a transmis presei un comunicat de presă în care a afirmat că nu va demisiona din funcţie, spunând că vrea să fie demis.

Redăm mai jos punctul de vedere al lui Diaconu:

”Dupã cum cunoașteți, ieri, mi s-au adus la cunoștințã învinuirile în dosarul instrumentat de domnul procuror Doru Florin Țuluș, constând într-un pretins abuz în funcție și favorizarea fãptuitorului.

Menționez faptul cã am solicitat sã fiu audiat, reținut sau arestat, pentru clarificarea cu celeritate a acestui dosar kafkian.

Singura acuzație care mi se aduce atât mie cât și vicepreședintelui ANAF este aceea cã am emis douã circulare nelegale prin care am dispus suspendarea deciziilor de impunere privind plata CASS pentru dobânzile acumulate de alocațiile copiilor depuse în conturi precum și pentru persoanele realizatoare de venituri modice.

Reamintesc opiniei publice cã anomalia prevãzutã în Codul Fiscal a fãcut ca aplicația informaticã sã trimitã decizii de impunere de sute de lei pentru venituri de 2-3 lei, întrucât CASS-ul se calcula la venitul minim și nu la venitul efectiv, potrivit legii.

Am aflat cu stupoare cã domnul procuror Țuluș apreciazã cã am suspendat emiterea acestor decizii care vizau sute de mii de copii și persoane cu venituri modice, pentru a ajuta de fapt un grup restrâns de câteva sute de persoane pentru niște sume de sute de mii de ori mai mici decât cele pe care le-ar fi plãtit parinții copiilor și bãtrânii cu dividende de 2-3 lei rezultate din acțiunile deținute în urma vestitei cuponiade.

În plus, reamintesc faptul cã solicitarea de remediere a acestei aberații fiscale a venit chiar din partea prim-ministrului și a ministrului de Finanțe de la acea vreme.

De asemenea, reprezentați ai instituțiilor care au propria Casã de Sãnãtate pentru Ordine Publicã, Siguranțã Naționalã și Autoritãți Judecãtorești mi-au atras atenția în mod imperativ cã, în urma emiterii acestor decizii, identitatea unora dintre angajații acestora sã fie desconspiratã, în relația cu Fiscul.

Revenind la logica kafkianã a organului de cercetare penalã, opinia publicã trebuie sã știe cã acesta considerã cã nu trebuia sã suspendãm prin circulare emiterea deciziilor de impunere pentru sute de mii de copii și persoane cu venituri modice întrucât nu existã un temei legal, fãcând totodatã o banalã confuzie în ce privește diferența dintre suspendare emiterii unui titlu de creanțã și anularea unei creanțe bugetare, apanaj al inițiativelor legislative ale MFP și ale Guvernului.

Și, pentru ca absurdul nu se oprește aici, informez pe aceastã cale opinia publicã ca Direcția Antifraudã a sprijinit în mod activ DNA exact în instrumentarea dosarului privind fraudarea fondurile europene, de cãtre aceastã grupare.

Totodatã, trebuie știut și faptul cã în aceeași perioadã exista pe procedura de avizare în MFP, care are drept de inițiativã legislativã și nu ANAF, așa cum eronat apare în comunicatul DNA, trei proiecte de acte normative care aveau sã rezolve aceastã anomalie fiscalã.

Subliniez faptul cã în tot acest timp nu am avut niciun fel contact cu persoanele din grupul infracțional vizat de procurori.

Astãzi, și în zilele urmãtoare, lucrez împreunã cu echipa ANAF la întocmirea unui memoriu cu toate documentele anexate pe care-l vom depune parchetului și pe care îl vom face public.

În ce privește solicitarea doamnei ministru Dragu de a îmi prezenta demisia, precizez cã nu îi voi da curs întrucât doresc sã fiu demis din funcție, astfel încât la finalizarea acestui dosar cineva sã-și asume consecințele acestei mãsuri.

Atrag atenția tuturor factorilor de decizie, informând totodatã cetãțenii, cã ANAF se aflã în mijlocul unei perioade critice a existenței sale, fiind instituția cãreia i se datoreazã în proporție de peste 70% relaxarea fiscalã și stabilitatea macrobugetarã a statului român.

Acțiunile unui procuror conduc la destabilizarea unei instituții vitale pentru statul român care trebuie sã finalizeze urmãtoarele actiuni, în aceastã perioadã:

- reașezarea portofoliului de administrare în zona contribuabililor mari și mijlocii care aduc peste 72% din colectarea veniturilor;
- reașezarea personalului pe funcții de conducere și execuție;
- stabilizarea infrastructurii IT din domeniul fiscal și vamal, aflatã la limita colapsului, pânã la finalizarea proiectului de modernizare desfãșurat cu Banca Mondialã, urmând sã fie luate decizii majore referitoare la rezolvarea acestei situații;
- operaționalizarea la capacitate maximã, dupã inventarierea celor 18.000 de hotãrâri judecãtorești penale de pus în aplicare, a noii structuri de executãri silite cazuri speciale, pentru a rezolva o problemã intens dezbãtutã;
- menținerea presiunii pe creșterea conformãrii fiscale, prin derularea și programarea acțiunilor Direcției Antifraudã, în domeniile stabilite în strategia asumatã de mine și echipa de conducere;

Consider cã este inacceptabil ca, fie din rea credințã, neștiințã sau exces de zel, ale uneia sau mai multor persoane, o instituție de importanța ANAF sã poatã fi destabilizatã, punând în pericol ținta de deficit structural și întreaga securitate economicã a României.

Cu toate acestea, tocmai pentru cã nu confund instituțiile cu oamenii, și nici pe mine cu ANAF, am încredere ca CSM și DNA vor urmãri cu atenție deosebitã rezolvarea cu celeritate și în deplinã legalitate a dosarului în care am fost implicat într-o manierã ce poate fi asimilatã unui adevãrat abuz”.

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră