Documente necesare la vot prin corespondență. Ce prevedere proiectul de hotărâre de Guvern

11 Feb 2016 | scris de Cristi Ionescu
Documente necesare la vot prin corespondență. Ce prevedere proiectul de hotărâre de Guvern

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a lansat, în dezbatere publică, un proiect de hotărâre de Guvern prin care sunt stabilite documentele necesare exercitării votului prin corespondență ce trebuie transmise alegătorilor.

Modelele, dimensiunile și condițiile de confecționare a documentelor necesare exercitării dreptului de vot prin corespondență care sunt transmise alegătorului sunt stabilite prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Autorității Electorale Permanente.

Documentele necesare exercitării dreptului de vot prin corespondență care sunt transmise alegătorului sunt:

1. Un plic exterior prevăzut cu elemente de siguranță care să asigure sigilarea acestuia, în care vor fi introduse plicul interior și certificatul de alegător,

2. Un plic interior prevăzut cu elemente de siguranță care să asigure sigilarea acestuia, în care vor fi introduse opțiunea sau opțiunile de vot, după caz, certificatul de alegător, instrucțiuni privind exercitarea dreptului de vot și buletinul de vot prin corespondență. (Plicul interior va conține un autocolant cu mențiunea "VOTAT", prevăzut cu elemente de siguranță stabilite prin hotărâre a Guvernului).

Guvernul trebuie să stabilească prin hotărâre:

1. Ordonatorul de credite cu care Compania Națională "Poșta Română" — SA va încheia contractul privind confecționarea documentelor necesare exercitării dreptului de vot prin corespondență și a serviciilor poștale aferente procesului electoral,

2. Tipurile de servicii și produse poștale utilizate pentru exercitarea dreptului de vot prin corespondență,

3. Tipurile de cheltuieli aferente votului prin corespondență

4. Modalitatea de plată a serviciilor.

Guvernul trebuie să stabilească, prin hotărâre, la propunerea AEP

1. Indemnizația membrilor birourilor electorale pentru votul prin corespondență și a personalului tehnic auxiliar.

Proiectul de act normativ menționat a fost publicat azi, iar observațiile și propunerile legate de acesta pot fi transmise la adresa de e-mail office@roaep.ro în termen de cinci zile calendaristice de la data afișării acestuia.

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră