DESCOPERIRE FABULOASĂ în apropierea Dunării!
"Este o raritate arheologică, UNIC pentru Europa"

02 Apr 2015
DESCOPERIRE FABULOASĂ în apropierea Dunării! <br />
Oamenii de ştiinţă de la Universitatea de Medicină Veterinară din Viena au anunţat descoperirea scheletului unei cămile din secolul al XVII-lea, relatează Live Science.

Atribuite iniţial unui cal de talei mare, osemintele au fost exhumate în 2006 la Tulln, oraş austriac situat pe Dunăre. În urma studierii mai profunde, cercetătorii au ajuns la concluzia că de fapt este vorba despre scheletul unei cămile.

"Mai precis, este scheletul unui hibrid născut dintr-un mascul de cămilă şi o femelă de dromader", a declarat arheo-zoologul Alfred Galik, a cărui cercetare a ale cărui lucrări au fost publicate în revista Scientific American Plos One.

"Cămilele sunt specii exotice pentru aceste teritorii, iar oraşul Tulln se află foarte aproape de Dunăre", susţine Galik, care precizează că animalul a fost folosit de otomani în timpul asediului asupra Vienei din 1683.

Cercetătorul a subliniat că încrucişarea raselor nu era neobişnuită în acele vremuri. "Hibrizii erau mai puternici decât părinţii lor. Aceste animale erau adaptate îndeosebi pentru utilizare militară", a precizat Galik.

Arheologul a mai spus că scheletul de cămilă găsit în Tulln are particularitatea de a fi complet, o raritate arheologică ţinând seama că aceste animale erau jupuite pentru a li se consuma carnea. (V.M.)

Alte stiri din Actualitate