Scandalul Volkswagen: Paguba produsă României depășește 30 de milioane de euro

08 Oct 2015
Scandalul Volkswagen: Paguba produsă României depășește 30 de milioane de euro
Constructorul german de automobile Volkswagen a produs României un prejudiciu care depășește 30 de milioane de euro, în urma scandalului soft-ului montat pe mașini pentru a falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, a declarat ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu.
 
Într-o intervenție telefonică la Antena 3, Gavrilescu a precizat că suma a fost calculată de specialiștii din cadrul Administrației Fondului pentru Mediu.
 
"Administrația Fondului de Mediu, când a calculat cu aproximație aceste 30 de milioane de euro, a luat în calcul și anul de proveniență a autoturismului", a afirmat ministrul Mediului, conform ziare.com. Gavrilescu a mai spus că Volkswagen trebuie să răspundă în fața cetățenilor de bună credință care au plătit taxele de mediu.
 
Inițial, informația a venit de la surse din interiorul ministerului, care au dezvăluit că prejudiciul estimat de statul român pentru cele circa 105.000 de mașini cu probleme ajunge la circa 123 de milioane de lei, adica 30 de milioane de euro. Potrivit surselor ministeriale citate de Agerpres, calculul a luat în considerare faptul că taxa auto plătită de cumpărător era aferentă motorizării Euro 5, în timp ce autoturismul avea, de fapt, motorizare Euro 4.
 
Aceleași surse ministeriale au precizat că statul român se va îndrepta împotriva constructorului auto pentru recuperarea pagubei, însă instrumentarea efectivă a cazului va începe numai după ce autoritățile germane vor transmite informațiile oficiale, în perioada următoare. 
 
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania. 
 
Grupul auto german a recunoscut, recent, că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forțat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche. 

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră